a.menutab {

Saturday 28 December 2013

zikir lagu yang indah


di saat hati bercelaru, ku seperti tidak mempunyai kekeuatan untuk berdiri mengharungi hari-hari yang mendatang. aku tertanya apa yang mampu memberi ketenangan buat diriku?? aku solat, aku baca al-quran tapi hati ku kekadang tidak mampu untuk tenang dan sentiasa berada dalam kegelisahan.
.
suatu pagi, aku terdengar alunan zikir, secara tidak langsung aku turut mengalunkan zikir tersebut. suatu perasaan yang aneh muncul dalam hatiku,, perasaan yang tidak pernah aku rasa selama ini dan saat aku berzikir,, tiba-tiba airmataku jatuh dan lantas menyedarkan diriku, betapa indahnya zikir itu,,,betapa indahnya alunannya sehingga mampu menitiskan airmata..

kini baru ku sedar, zikir itu juga mampu memberi ketenangan jiwa dan mampu membuat kita sedar bahawa tiada yang indah selain berzikir,solat dan membaca al-quran.. semoga kita semua tergolong dalam kalangan orang-orang beriman. amin.


No comments:

Post a Comment