a.menutab {

Saturday 23 November 2013

kau sahabatku



Sepi ke sepi ku biarkan masa terus berlari,
lama aku berdiri didepan cermin bagaikan melihat diri sendiri,
memutarkan kembali hari-hari yang terhapus dari memori,
 ketika waktunya aku terjatuh, rebah dan terbaring...
mereka adalah insan-insan yang kupenjarakan diruang hatiku,

 kewujudan mereka mengajar aku menjadi lebih dewasa,
 menjadi tangan yang menyapu airmata saat aku menangis,
 yang mengangkat aku saat aku terbaring rebah,
 insan yang memberi harapan ketika waktu aku mengalah,
 manusia yang memberi peluang untuk aku kembali bangkit,
membina semula kehidupan yang telah aku musnahkan...

 memberi nafas untuk aku terus bernyawa,
 setelah sekian lama aku mati dilembah dosa..

meraka yang akan menangis disaat melihat aku disakiti,
 yang bertanggungjawap mengheret aku ke daratan,
setelah aku hampir mati kelemasan,
 manusia yang sentiasa mendoakan yang terbaik untuk aku sebagai sahabat mereka...

No comments:

Post a Comment